Metode “la indemana” pentru a-ti transforma corpul

Dec 30, 2016 by

Metode “la indemana” pentru a-ti transforma corpul

De ce este nevoie pentru a transforma radical felul in care aratam?
Mers la sala? Mancat sanatos? Un nou stil de viata sau un alt mod de a gandi? Multi ar spune ca toate acestea necesita vointa si efort (sau cel putin aceasta este perceptia).

Oamenii adesea muncesc “din greu” pentru a-si schimba obiceiurile. Insa de ce sa facem uz de vointa, cand exista o cale mai usoara?

Schimba mediul si obiceiurile se vor transforma de la sine.

Sa vedem ce inseamna aceasta.

Daca ar fi sa ne imaginam o piramida a transformarii corporale (ce lucruri sunt necesare pentru a imbunatati sanatatea si felul cum aratam), aceasta ar fi in felul urmator:

 

piramida-transformarii-corporale

Dupa cum observam, lucruri precum calculul exact al caloriilor si urmarirea macro-nutrientilor (proteine, carbohidrati, grasimi) se afla in varful piramidei, ceea ce inseamna ca, pentru majoritatea oamenilor, ele nu sunt obligatorii/necesare (cel putin intr-o faza initiala). Acestea sunt lucruri de “finete”, carora le vine randul doar dupa ce “baza” este insusita si devine o “a doua natura”.

Asadar… BAZA piramidei (de aici pornim) este formata din ceea ce ne inconjoara pe toti:

  • Mediul nostru social (prieteni, job, locul in care traim)
  • Bucataria si felul cum ne-o organizam
  • Obiceiurile pe care le avem cand mergem la cumparaturi
  • Rutina zilnica

Aici putem interveni cel mai usor.

Creierul nostru functioneaza de multe ori pe pilot automat (alege ceea ce este cel mai usor accesibil sau disponibil imediat, cu cel mai mic efort), asa ca putem sa folosim exact acest principiu atunci cand vine vorba despre un stil de viata sanatos: sa facem astfel incat lucrurile sanatoase sa se afle mereu in apropierea noastra, iar cele nesanatoase sa fie foarte greu accesibile.

Iata cateva exemple/idei prin care putem sa schimbam mediul:

  • Foloseste farfurii si cani mici.
  • Daca vrei sa nu mai mananci un aliment, evita sa il cumperi si sa il ai in casa/bucatarie.
  • Nu merge la cumparaturi cand ti-e foame.
  • Pune la vedere alimentele sanatoase.
  • Planifica saptamanal meniul si in consecinta fa lista de cumparaturi.
  • Mentine bucataria curata astfel incat sa iti fie drag sa gatesti mese sanatoase.
  • Parcheaza cat mai departe de locul unde ai nevoie pentru a merge putin pe jos.
  • Ia-ti un caine. O bicicleta. O trotineta. 🙂 OK, ai inteles ideea.
  • Gaseste un sport pe care sa il faci cu placere, in mod constant. Daca inca nu l-ai gasit, nu face din aceasta o scuza pentru sedentarism: iesi din casa, testeaza diferite forme de miscare pana “dai de gust”.
  • Pune-ti echipamentul de sport langa usa, la indemana. Daca nu l-ai mai folosit de mult, macar probeaza-l din cand in cand 🙂 (aminteste-ti cum te simti cand faci miscare).
  • Planifica-ti zilele/orele de sport la fel cum iti planifici intalnirile de afaceri.
  • Ia-ti cu tine o coarda sau alt echipament usor de transportat cand calatoresti (in vacanta).
  • Fa-ti prieteni care au un stil de viata sanatos.

Succes!

 

 

 

 

 

Related Posts

Tags

Share This

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *