Gustari Sanatoase

Nov 9, 2016 by

Gustari Sanatoase

Snack, “rontzaiala”, “ceva bun” … cu totii simtim la un moment dat nevoia de a completa mesele principale cu o mica gustare care sa ne dea senzatia de satietate sau de confort. Fie ca apare intre mese, seara tarziu sau atunci cand suntem pe drumuri, aceasta nevoie este fireasca si, in loc sa “luptam” impotriva ei, este de preferat sa alegem variante sanatoase pentru a o satisface.

Iata cateva idei de gustari sanatoase pe care le putem pregati in avans, astfel incat sa le avem la indemana, atat acasa sau la birou, cat si “la pachet” atunci cand calatorim:

  1. Shake proteic/baton proteic (cumparat sau facut in casa)
  2. O mana de migdale/nuci cu un iaurt  grecesc
  3. 1 fruct putin dulce: mar, grapefruit, o mana de fructe de padure
  4. Cottage cheese/’betisoare’ de branza/ricotta
  5. 2 oua fierte cu 5-6 rosii cherry
  6. Bucatele de piept de pui facut la tigaie/abur – se pot pregati intr-o caserola eventual cu cateva felii de legume
  7. Chipsuri sanatoase (DA, exista!) din legume: kale, telina, cartof dulce, sfecla rosie

BONUS – variante pentru acasa:

  • “Inghetata” din iaurt grecesc cu fructe de padure (indulcita dupa gust cu putina miere sau alt indulcitor preferat)
  • Felii de mar cu unt de arahide
  • Betisoare de legume crocante (apio/telina, morcov, conopida) cu putin hummus sau guacamole

TIPS-uri:

  • Persoanele care tin la silueta vor evita fructele foarte dulci, in special pe cele uscate.
  • Gustarile pot fi congelate inainte ca sa se dezghete lent dupa ce pleci de acasa, astfel incat sa nu se strice.
  • Hidratarea corespunzatoare ne ajuta sa prevenim foamea excesiva si implicit sa reducem nevoia de a “rontzai” intre mese.
  • Cu cat mestecam mai bine mancarea, cu atat extragem din ea mai multi nutrienti si simtim ca ne-am saturat.

In concluzie: in dieta, ca si in viata, de foarte multe ori conteaza alegerile pe care le facem. OK, poate ca gustarea de astazi nu face o mare diferenta pe moment. Insa pe termen lung, a alege un iaurt in locul unei pungi cu pufuleti sau un fruct in locul unui desert plin de zahar, va crea un obicei sanatos. Iar un obicei sanatos cu siguranta se va observa – prin felul cum aratam si ne simtim. Diferentele cu adevarat remarcabile se construiesc zi de zi.

 

 

Related Posts

Tags

Share This

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *